Як фрілансерам та IT-фахівцям легалізувати діяльність

Наразі українцям, які хочуть вести підприємницьку діяльність, доступно два варіанти реєстрації бізнесу – відкриття ТОВ чи ФОП. Перший варіант передбачає наявність кількох власників, складний процес реєстрації, великі адмінвитрати і підходить для створення підприємств. А от фрилансерам і ІТ-спеціалістам, що працюють самостійно, краще підходить ФОП.

Плюси й мінуси оформлення ФОП для ІТ-спеціаліста

Серед основних переваг, які гарантує реєстрація ФОП для фрилансера, можна виділити наступні:

  • Мінімальні витрати для старту – безкоштовне оформлення.
  • Відсутність вимоги щодо наявності офісу – працювати можна з дому, наприклад.
  • Можливість вибрати одну з груп спрощеного режиму оподаткування – і платити помірні суми податків.
  • На 2-3 групі єдиного податку можна вести звітність самостійно, не залучаючи бухгалтера.
  • Гнучкість в організації бізнесу – великий вибір видів діяльності, дозвіл наймати працівників.
  • Легалізація доходу – а, отже, відсутність проблем з податковою, можливість розпоряджатися фінансами на власний розсуд.

Серед мінусів реєстрації ФОП для ІТ-спеціаліста можна зазначити високі ризики та відсутність перспектив для розвитку бізнесу. ФОП оформлюється на одну особу, яка несе відповідальність коштами, майном. А в разі бажання вести діяльність разом з партнером потрібно буде вибирати іншу форму власності (ТОВ, наприклад), адже переоформити документи на 2-3 осіб не вдасться.

Але якщо ви працюєте чесно і прозоро в сфері надання послуг чи торгівлі, та не плануєте залучати до своєї діяльності інших, такий варіант стане гарним вибором. Так, реєстрація ФОП для програміста чи фотографа, наприклад, це шанс легально працювати, фіскалізувати дохід, офіційно оформлювати співпрацю з клієнтами і практично не мати додаткових витрат.

Підготовка до реєстрації діяльності

Процес оформлення діяльності фізичної особи підприємця:

  1. Підбір всіх КВЕДів, що відповідають видам діяльності.
  2. Вибір варіанту оподаткування.
  3. Заповнення та подання заяви на реєстрацію.
  4. Отримання виписки з державного реєстру.

Саме відкриття ФОП багато часу і сил не потребує, а от до підготовки варто поставитися серйозно. Спочатку треба підібрати кілька кодів економічної діяльності, що відобразили б всі напрямки та сфери роботи. Для ІТ-спеціалістів це зазвичай КВЕДи 62.01-62.03, 62.09, 63.11, 63.12, 58.21 та ін.

Щодо системи оподаткування, то найбільш вигідною є спрощена. Для надавачів послуг у галузі ІТ підходять 2 і 3 групи. Кожна з них передбачає свої нюанси – так, на 2 не можна надавати послуги іноземним замовникам і юрособам, ФОП, які є платниками загального режиму. Але ставки податків тут дуже низькі і фіксовані. На 3 групі ставки залежать від доходу, але заборон і обмежень менше.

Вибір групи оподаткування впливатиме як на фінансові показники, так і на вимоги до ведення бухгалтерії, звітування. Тому краще щодо цього питання проконсультуватися з досвідченим бухгалтером.

Оформлення ФОП і надання послуг

Зареєструвати ФОП можна онлайн на веб-порталі «Дія» чи офлайн у місцевому ЦНАПі. Подати заяву підприємець може самостійно чи скориставшись послугами юриста. Для подання заяви онлайн треба мати КЕП, а офлайн звернення потребує оформлення довіреності у нотаріуса.

Для оформлення в ЦНАПі треба мати ІПН та паспорт – пакет документів мінімальний. Реєстрація онлайн проходить з електронним підписом та авторизацією в сервісі, тому документів ніяких не треба. Підприємець акуратно заповнює заяву, вносячи всі потрібні дані й зазначаючи вибрані КВЕДи, режим оподаткування. Заяву подає реєстратору чи відправляє в «Дії».

Протягом 1-2 днів ФОП має бути відкрито, доказом чого є виписка з ЄДР (реєстру). Її можна роздрукувати та використовувати для підтвердження статусу. Щоб почати працювати і надавати послуги, треба відкрити в банку для ФОП рахунок. Співпрацю краще оформлювати договором, що захистить підприємця від недобросовісних замовників і проблем.

Новини Рівне
error: Content is protected !!