Укрзалізниця має прибуток, на відміну від бізнесу, і може не підвищувати тариф на вантажні перевезення, – Метінвест

Укрзалізниця має прибуток, на відміну від бізнесу, і може не підвищувати тариф на вантажні перевезення, – Метінвест

В умовах, коли державні монополії суттєво підвищують тарифи на енергію та перевезення, думати про майбутнє дуже важко, адже бізнес втрачає основні експортні ринки та перейшов у режим виживання. Про це розповів голова офісу генерального директора Групи Метінвест Олександр Водовіз на конференції «Україна та світ попереду», який організували NV за підтримки The Economist.

За словами Водовіза, Метінвест вже зіткнувся зі значним зростанням операційних витрат та зниженням конкурентоспроможності, що призвело до зупинення Інгулецького гірничо-збагачувального комбінату. Тож зараз стратегія групи полягає у збереженні колективу та підтримці поточних операцій. А додаткове зростання тарифів лише послабить позиції бізнесу.

«Сьогодні в нас зупинений ІнГЗК, це 4 тисячі людей без роботи, для яких ми намагаємося зробити все можливе — працевлаштувати на інших активах, допомогти. Дві причини зупинення активу — високі тарифи на електроенергію та на перевезення залізницею. Ми не дострілюємо по собівартості до наших якірних ринків. І зараз ми бачимо, що «Укрзалізниця» хоче знову підвищити тарифи на 37%. Пропонується майже чотирикратне підвищення тарифу на транспортування газу, а тариф на передачу електрики вже підвищили на 30%. В таких умовах думати про майбутній розвиток дуже важко. Ми увімкнули режим виживання і стараємось якось зберегти те, що маємо», — сказав він. 

Голова офісу гендиректора Метінвесту додав, що регуляторні органи та державні компанії мають побудувати діалог із бізнесом щодо тарифної політики. Адже бізнес є основним споживачем послуг цих компаній, і їхні рішення впливатимуть на діяльність підприємств та показники української економіки. 

«Так, «Укрзалізниця» має свої витрати, багато чого зробила, допомогла з евакуацією. Але треба також дивитися вперед. «УЗ» останні два роки прибуткова, а ми маємо збитки. В них за 2024 рік близько 6 мільярдів кешу, а в нас немає кешу. Вони не хочуть реструктуризувати свої зобов’язання, а приватному бізнесу треба це робити по бондах і т.д. І, головне, у нас зараз з державними монополістами немає дискусії — ні з НКРЕКП, ні з «УЗ», от в чому біда», — зауважив він.  

Раніше  ОП Укрметалургпром (УМП) також закликало прем’єр-міністра Дениса Шмигаля та міністра з відновлення Олексія Кулеби не підвищувати тариф на вантажні перевезення Укрзалізниці: там зауважили, що Міністерство розвитку громад та територій України проводить кулуарні обговорення з УЗ без участі бізнес спільноти, тим часом наслідки підвищення тарифів для економіки України будуть катастрофічні, і загрожують Україні зупинкою стратегічних підприємств та суттєвим скороченням валютної виручки.

Новини Рівне