Від домашньої швейної до родинної справи: історія сарненських шапок, яку розвивало три покоління

Від домашньої швейної до родинної справи: історія сарненських шапок, яку розвивало три покоління

Людмила Гаврилюк, засновниця Lue.Shop

У назві Lue.Shop можна впізнати не лише популярний магазин жіночих головних уборів та аксесуарів, а й розгледіти сімейний бренд. Людмила, Уляна та Єва — мама та доньки, які вже багато років турбуються про комфорт і стильні деталі в жіночому гардеробі. Насправді шапки стали сімейною справою родини ще у 90-х. Як маленька майстерня пройшла трансформацію від радянських норкових шапок до десятків сучасних моделей — ділиться Людмила.

«Всі навколо ходили в хутряних шапках — і я захотіла це змінити»

Шити Людмила Гаврилюк вміє змалку, як і її брат. В юності вони були незамінними помічниками для батька. Володимир Михайлович був військовим. Після виходу на пенсію чоловік знайшов себе у новій справі — пошиття хутряних шапок. У буремні 90-ті це був доволі затребуваний товар, який приносив родині підробіток.

— У нас вся оселя була в цих норкових шапках. Кожен мав свою роль у процесі пошиття. Я середня в сім’ї, тож спочатку була на підхваті у батька, мами та брата, а пізніше вже допомагала розкроювати вироби, — розповідає жінка.

Від домашньої швейної до родинної справи: історія сарненських шапок, яку розвивало три покоління

Сімейні фото родини Гаврилюків.Фото: СарниNews.City

Справа йшла добре, норкові екземпляри доставляли по всій Україні. Відповідно виробництво, яке на той момент було фактично ручним, працювало майже безперервно. Якщо замовляли великі партії, то трудилися й до світанку.

Після школи пані Людмила вступила в коледж, обравши фах кравець верхнього жіночого одягу. Часи змінювалися, й одна з кращих на потоці кравчинь наважилась замінити багаторічного монополіста на ринку, норкову шапку, на щось нове.

Від домашньої швейної до родинної справи: історія сарненських шапок, яку розвивало три покоління

Прилавок з хутряними шапками Володимира Михайловича.Фото: СарниNews.City

— Мені вже було не цікаво створювати одне й те ж. Я не бачила великих перспективи у норкових «ушанках». Настав час запропонувати щось геть інше, нове. Я казала про це татові, але він не надто оцінив мою ідею. Та характером я вдалась якраз у нього, тож мене було не зупинити, — пригадує кравчиня.

Спочатку Людмила пошила шапку для своєї сестри. Світлини, де вона позує в обновці, збереглася досі.

— Це була така сіра шапочка, яка облягала голову, з недорогої тканини, що нагадувала замшу. Звісно, до натурального мені було далеко. Це непрості часи, тож я діставала матеріали, де тільки могла. Теж саме стосувалося і самих фасонів, моделей — їх просто не існувало. Всі навколо ходили в хутряних шапках. Проте в мене завжди було вдосталь ідей, що можна пошити. І я помаленьку почала це робити, — ділиться жінка.

Від домашньої швейної до родинної справи: історія сарненських шапок, яку розвивало три покоління

Людмила показує фото сестри в шапці, яку їй пошила.Фото: СарниNews.City

Шапки подобались не лише рідним, а й отримували схвальні відгуки незнайомців. Людмила шукала нові можливості для їх реалізації — поїхала в рівненський ЦУМ, аби запропонувати свої моделі на продаж.

— У мене зовсім не було страху. Я чомусь була переконана, що мої шапки будуть купувати. Так і сталося. У ЦУМі їх подивилась продавчиня і замовила собі партію до кінця тижня. Я встигла все відшити й уже збиралася відвозити, але потім подумала: чому б не спробувати продати їх самотужки? продовжує Людмила.

Вона попросила викласти шапки у палатці знайомої на місцевому ринку. Вже за перший день їх розібрали.

— Я ніколи не забуду ці перші гроші, отримані зі справи, яку ти любиш і в яку віриш. Це ні з чим не порівняти. Та ще більше я раділа тому, що тато визнав: мої шапки мають право на існування, вони подобаються людям. Я отримала його благословіння на власну справу і це дало ще більший поштовх її розвивати, — пригадує жінка.

Від домашньої швейної до родинної справи: історія сарненських шапок, яку розвивало три покоління

Людмила Гаврилюк переглядає сімейні фото.Фото: СарниNews.City

Щоб закупити тканину на майбутні вироби, Людмила долала понад 700 км — сама їздила потягом в Одесу. Займала ще вдосвіта чергу, аби встигнути пройти її декілька разів, бо за раз на руки давали обмежену кількість. Тоді працювала над новими моделями, нарощувала виробництво й обсяги продукції.

— Усе рівномірно розвивалося до моменту, коли на ринок зайшли шапки з Туреччини, а згодом Китаю. Жодне маленьке виробництво не може конкурувати з такими пропозиціями на ринку. Я розуміла, що ми, виробляючи декілька моделей шапок, значно програємо в асортименті порівняно з імпортними товарами. Тож я поступово почала додавати на прилавки шапки інших українських виробників. У мене було багато знайомих постачальників, я знала представників кращих фабрик на ринку, тому доповнити свою колекцію гарними фабричними зразками було логічним рішенням. До того ж продавати товар, радити, підбирати, спілкуватися з людьми мені подобалось не менше, ніж власне шити, — пояснює підприємиця.

Ідеальна формула асортименту: база, тренди й екстравагантні новинки

Нині в магазинах Lue.shop понад 150 моделей жіночих головних уборів, шарфів, рукавичок- усі від українських виробників. Як і раніше, Людмила безкомпромісна в питаннях якості товару:

— Я дуже люблю якісний товар. Це мій головний пріоритет при формуванні асортименту. Я вивчаю пропозиції, порівнюю, замовляю новинки, щоб затестити. Зазвичай, завдяки багаторічному досвіду, мені достатньо переглянути товар онлайн і я вже розумію, чи це моє. Хоча, звісно, буває, що помиляюсь.

Від домашньої швейної до родинної справи: історія сарненських шапок, яку розвивало три покоління

Асортимент Lue.shop демонструє Уляна.Фото: з онлайн-магазину Lue.shop

Підбором асортименту підприємиця займається самостійно. Її золота формула — це поєднання вічної класики, сезонних трендів та екстравагантних новинок.

— Щосезону асортимент змінюється на 90-95%. Його основу складають трендові моделі. Досвідчені виробники зазвичай знають наперед, що обиратимуть у новому сезоні. Тож готуватися до зими ми починаємо ще влітку. Бувають і спонтанні тренди — такі, як у цьому році шоколадний колір. Це був суперхіт продажів. Я вигребла буквально всі класні моделі, які бачила на ринку. А українські виробники класно та вчасно підхопили цю тенденцію. Наступна категорія товарів — базові моделі. Є жінки, які носять лише берети, наприклад. Або шапки-біні, які обирають як базову модель останні декілька років. Такий товар завжди має бути. Третя категорія асортименту — оригінальні новинки. Це не про продаж, а про привернення уваги насамперед. Про те, чого немає в інших і чим ти запам’ятовуєшся. Люди не завжди готові купити «морячку», якщо побачили її вперше. Але це той головний убір, який зловить погляд чи викличе бажання приміряти. Так, наприклад, я цього сезону замовила декілька шапок-козачок і папах. На перший погляд вони трохи дивакуваті. Але, коли я їх приміряла — вона дуже комфортна та зручна, чесно, не хотілося її вже знімати, — пояснює підприємиця.

Від домашньої швейної до родинної справи: історія сарненських шапок, яку розвивало три покоління

Кольори сезону з асортименту ​Lue.shop.Фото: з онлайн-магазину Lue.shop ​ ​

Сталість і експерименти Людмила поєднує і в питаннях співпраці. У неї чималий список надійних партнерів, проте вона завжди у пошуках свіжих брендів та ідей.

— Є фабрики з якими я працюю вже багато років, наприклад з Харкова. Вони гарно розвиваються, розуміють запит на ринку, передбачають тренди. Співпрацювати з такими дуже зручно. Або черкаський KENT&AVER — виробник, який працює з 1999 року, але зараз переживає чергову хвилю популярності через дуже актуальні та свіжі моделі. Проте я завжди даю шанс новим співпрацям, адже з’являється чимало українських брендів, які створюють неймовірні речі, — розповідає жінка.

Від домашньої швейної до родинної справи: історія сарненських шапок, яку розвивало три покоління

Шапки, шарфи та рукавиці з асортименту Lue.shop.Фото: з онлайн-магазину Lue.shop

Нині Lue.shop продовжує бути сімейною справою. Розвивати бізнес пані Людмилі допомагають доньки Уляна та Єва. Саме вони дали життя онлайн-магазину в Instagram під час пандемії коронавірусу. Тож це додатковий майданчик для продажів головних уборів, шарфів, рукавичок та інших аксесуарів із детальною візуалізацією кожної моделі.

Від домашньої швейної до родинної справи: історія сарненських шапок, яку розвивало три покоління

Єва та Уляна показують, як можна комбінувати аксесуари.Фото: з онлайн-магазину Lue.shop ​

Офлайн магазини Lue.shop працюють щодня в ТЦ «Льонок» (3 поверх), а також на продуктовому ринку, кіоск №169, у Сарнах. Приміряти та придбати товар можна і на базарах у Зарічному, Дубровиці, Володимирці, Рокитному та Вараші.

Новини Рівне