1. Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки документа державного планування (ДДП) «Місцевий план управління відходами Дубенської міської територіальної громади».
У Заяві про визначення обсягу СЕО міститься інформація про замовника СЕО, вид та основні цілі документа державного планування, інформація про ймовірні наслідки, заходи, для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування.
2. Орган, що приймає рішення про затвердження документа державного планування: Дубенська міська рада Рівненської області.
3. Передбачувана процедура громадського обговорення:
– строк громадського обговорення Заяви про визначення обсягу СЕО становить з 1.10.2024 р. до 10.10.2024 р.;
– згідно зі ст. 10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» громадськість в межах строку громадського обговорення має право подати в письмовій формі (в тому числі в електронному вигляді) зауваження та пропозиції до Заяви про визначення обсягу СЕО;
– ознайомитися з заявою про визначення обсягу СЕО можна на офіційному веб-сайті https://dubno-adm.gov.ua/.
– зауваження і пропозиції подаються до Дубенської міської ради Рівненської області (вул. Замкова, 4, м. Дубно, Рівненська обл., 35600, ел. пошта: [email protected]) в термін до 10.10.2024 р.
– місцезнаходження наявної екологічної інформації, у тому числі пов’язаної зі здоров’ям населення, що стосується документа державного планування – Дубенська міська рада Рівненської області.
4) необхідність проведення транскордонних консультацій щодо проекту документа державного планування – відсутня.
1. Замовник СЕО
Дубенська міська рада Рівненської області (вул. Замкова, 4, м. Дубно, Рівненська обл., 35600)
ЄДРПОУ: 05391063
2. Вид та основні цілі документу державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування
Місцевий план управління відходами Дубенської міської територіальної громади (далі – МПУВ) розробляється на виконання вимог Закону України «Про управління відходами», Національної стратегії управління відходами в Україні до 2030 року, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 08.11.2017 №820-р, Національного плану управління відходами до 2030 року, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 20 лютого 2019 року № 117-р, Постанови Кабінету міністрів України від 05.09.2023 №947 «Про затвердження Порядку розроблення, погодження та затвердження місцевих планів управління відходами» та визначатиме головні напрями державного регулювання у сфері поводження з відходами з урахуванням європейських підходів у сфері управління відходами.
Метою розроблення МПУВ є необхідність створення та забезпечення ефективного функціонування системи управління відходами у Дубенській міській територіальній громаді на інноваційних засадах, впровадження планування, що передбачатиме виконання ряду заходів, спрямованих на реформування та удосконалення системи управління відходами в громаді, вибір оптимальної системи поводження з відходами та практичні заходи, що необхідні для її впровадження.
Основними завданнями МПУВ є визначення конкретних суспільних, інституційних, організаційно-технічних, регуляторних, освітньо-виховних, технологічних та технічних, екологічних заходів, передбачених Національною стратегією управління відходами до 2030 року, визначення відповідальних виконавців і строків здійснення заходів, джерел та обсягів фінансового забезпечення, засобів контролю за станом здійснення заходів та проведення моніторингу результатів їх впровадження у сфері управління відходами на території Дубенської міської територіальної громади.
3. Інформація про те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів):
У МПУВ передбачається виконання операцій з управління відходами. Відповідно до частин другої та третьої статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження такої планованої діяльності.
Оцінка впливу на довкілля у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності відповідно до заходів Місцевого плану управління відходами буде здійснюватися відповідно до вимог Закону України «Про оцінку впливу на довкілля».
4. Ймовірні наслідки
а) В ході проведення СЕО мають бути оцінені ймовірні наслідки реалізації документа державного планування, зокрема, мають бути оцінені наслідки для таких компонентів довкілля:
— ґрунти;
— атмосферне повітря;
— водні ресурси;
— стан фауни, флори, біорізноманіття;
— кліматичні фактори;
— безпеки життєдіяльності населення та його здоров’я.
План управління відходами передбачає створення відповідної інфраструктури та визначає завдання, які покликані створити комплексну систему поводження з відходами, що в свою чергу мінімізує шкідливий вплив на здоров’я населення.
б) Під час проведення СЕО буде оцінено ймовірні наслідки реалізації МПУВ на природоохоронні території.
в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення: відсутні.
5. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено
1. Альтернативні варіанти діяльності, спрямовані на досягнення обраних цілей або пріоритетів (різні варіанти розвитку).
2. Альтернативні варіанти умов здійснення запропонованої діяльності (варіанти заходів). У цьому випадку альтернативи можуть базуватися на єдиних напрямах розвитку та планувальних рішеннях і відрізнятися, в основному, просторовою складовою. Оцінка ефективності вказаних альтернативних варіантів буде відображена у звіті про стратегічну екологічну оцінку.
6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки
Для проведення стратегічної екологічної оцінки буде використана наступна інформація: доповіді про стан довкілля; статистична інформація; інформація, яка включена в інші акти законодавства, які мають відношення до проекту ДДП; дані моніторингу стану довкілля; експертні оцінки; інша доступна інформація.
Для проведення стратегічної екологічної оцінки, зокрема, буде здійснено:
— збір та аналіз інформації про поточний стан складових довкілля, включаючи значення ключових екологічних показників;
— проведення аналізу слабких та сильних сторін МПУВ з точки зору екологічної ситуації;
— забезпечення можливості для участі громадськості у процедурі стратегічної екологічної оцінки;
— визначення можливих чинників змін антропогенного та природного характеру;
— проведення оцінки впливу МПУВ на складові довкілля та на стан здоров’я населення;
— моніторинг фактичного впливу впровадження проектних рішень Місцевого плану управління відходами.
7. Заходи, для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування
Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки передбачається розглядати заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків на довкілля, визначені законодавством та нормативно-правовими актами.
Комплекс проектних рішень, що приймається для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків від планованої діяльності, включатиме: ресурсозберігаючі заходи, заходи щодо запобігання забрудненню природних ресурсів, захисні заходи, заходи щодо відтворення відновлюваних природних ресурсів, охоронні заходи, заходи щодо належного управління відходами, заходи щодо зменшення шуму тощо.
8. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку
Структура звіту про стратегічну екологічну оцінку визначається статтею 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» і складається з наступних розділів:
— основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування;
— характеристика поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
— характеристика стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
— екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
— зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на державному та місцевому рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування;
— опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових, постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків;
— заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування;
— обґрунтування вибору виправданих альтернатив, якщо такі розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);
— заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;
— резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-10 цієї частини, розраховане на широку аудиторію.
Орган до якого подаються зауваження та пропозиції, строки подання
Дубенська міська рада Рівненської області (вул. Замкова, 4, м. Дубно, Рівненська обл., 35600, ел. пошта: [email protected]).
Строки подання – 10 днів з дня оприлюднення заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки документа державного планування (ДДП) «Місцевий план управління відходами Дубенської міської територіальної громади» (відповідно до п.п. 5,6 ст. 10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку»).