Досвідчені водії легко можуть перерахувати низку особливостей та принципів експлуатації двигуна внутрішнього згоряння, які гарантують його довговічність.
Однак ці стереотипи вже не застосовуються до сучасних моторів. Експерти порталу mmr.net.ua перерахували 5 найпопулярніших міфів про надійність двигунів автомобілів, про які зараз можна забути.
Запитайте досвідченого водія, яким повинен бути двигун авто, щоб він прослужив максимально довго і не завдавав клопоту власнику. І він швидше за все скаже: атмосферним, тобто без турбонаддуву.
Спочатку це здається логічним: чим менше навантаження на деталі ДВЗ, тим менша ймовірність, що агрегат вийде з ладу. Проте зараз ситуація змінилася.
Наприклад, атмосферний 2,0-літровий двигун G4KD від Hyundai потужністю 150 кінських сил, незважаючи на свою конструкцію, часто починає надмірно споживати мастило вже при 50 000 кілометрах пробігу навіть при дбайливій експлуатації.
Це пов’язано зі спробою виробників максимально здешевити конструкцію силової установки.
Причому подібні проблеми є і в деяких моторів Nissan і навіть Toyota, щоправда, виявляються вони дещо пізніше – ближче до 100 тисяч км пробігу.
Багато водіїв вважають, що ланцюговий привід газорозподільного механізму (ГРМ) більш надійний, ніж ремінний.
Десять років тому таку думку можна було назвати цілком обґрунтованою, але зараз, через те ж саме здешевлення, ланцюг ГРМ проектують з урахуванням експлуатації тільки в межах гарантійного терміну.
Багато власників автомобілів вважають, що використання бензину з октановим числом АІ-95, коли виробник двигуна рекомендує АІ-92 значно продовжує термін служби силового агрегату і забезпечує його захист від проблем з паливом.
Але ця думка не відповідає дійсності. У теплу погоду присадки, за допомогою яких роблять 95 бензин з АІ-92, швидко випаровуються з палива. В результаті двигуну доводиться працювати на бензині з нижчим октановим числом.
Також застарілим стало твердження, що чим менший в автомобіля пробіг, тим довше прослужить його двигун. Це твердження було актуальним до епохи частих міських заторів у мегаполісах.
У сучасних умовах двигун автомобіля, що використовується в міських умовах, піддається більшому зносу через режим руху в пробках та частих запусків при коротких поїздках, ніж при поїздках з постійною високою швидкістю по шосе.
Також не слід забувати про поширену думку серед водіїв, що ідеальним вибором для двигуна є лише дороге мастило.
Це твердження не відповідає дійсності. Вартість масла формується з витрат на його компоненти та витрати виробника на маркетинг та рекламу товару.
Тому ціни на абсолютно однакові моторні оливи зі схожими характеристиками можуть суттєво відрізнятися, частково через великі витрати одного з брендів на рекламні заходи.